Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Shue!! ^^

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^

Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt strunta i det i slutändan då skolarbete, extraknäcket, kompisar eller andra saker skulle komma ivägen. Tänker dock inte sluta skriva :D

   Jag har haft ett långt uppehåll framför allt p.g.a mina studier som från stund till stund känts riktigt svåra. Har ändå överlevt hittills och kommer väl även fortsätta med det ett tag till.. så lätt ska man ju inte kunna dö! ^^ Under de här veckorna.. -den här månaden som gått sen jag sist skrev nåt här har vibörjat syssla med ett dataprogram som heter AutoCAD. Det är ett program där man t.ex kan rita kartor i 2D, men även göra olika sorters 3D-ritningar över lite allt möjligt. Det är ett riktigt bra program, och smakar det så kostar det brukar det ju heta.. det stämmer läskigt väl in på detta program med alla sina fantastiska funktioner. Har för mig att om man köper det, går det på minst 15.000 kr!! O.O Jisses.. det var inget jag någonsin skulle trott, men det är bra information att veta. Vi fick reda på att det oftast inom den "Gröna Sektorn" (i mitt fall trädgård-/landskapsrelaterade yrken) används detta program av olika stora företag som sysslar med design, kartor eller andra ritningar bl.a Det säger sig själv kanske.. ^^ Mkt intressant i vilket fall som. Programmet är lite svårt att komma in i i början, men sedan flyter det på allteftersom man hittar nya sätt att utföra de olika momenten på :D


Jag hoppar skolprat nu ett tag. Måste skriva lite om min fritid också, lol :D Jag har ett rättså kul extraknäck utanför skolan där jag och 3 till tjejer jobbar med att hyra ut studentbostäder till folk som studerar på vårt universitet. Det är ett omväxlande arbete där man bl.a. ringer runt till folk på en kontaktlista för att komma med nyheter ang. om man kan erbjuda en passande bostad eller inte och sedan berätta mer ingående om den eventuella bostaden -om det finns någon som skulle passa. Vi bestämmer även tid med blivande hyresgäster att skriva kontrakt på och sedan även möten då dem flyttar in och vi visar dem runt. Det roligaste är när man ser hur glada människorna är när dem kommer till sin nya bostad, eller hör hur lättade dem är i telefonen när vi kommer med goda nyheter.

    Det är däremot lite tråkigt när det inte finns plats för fler hyresgäster eller om det uppstår nåt problem med någon som delar dublett (2 personer bor tillsammans och delar badrum och oftast även pentry, men de har varsitt sovrum) med någon annan. Detta är även problem vi löser. Lite andra saker vi arbetar med är att se till så hyresavi:erna blir utdelade till alla våra hyresgäster, samt att vi sätter upp information ang. boendet på en anslagstavla, så hyresgästerna får reda på saker som kommer inträffa (olika förändringar som har med boendet att göra). Vi hjälper även hyresgästerna att bli insläppta ifall de glömt nyckeln eller nåt dylikt. Ett mkt kul jobb där mkt kan hända och där en positiv attityd är nyckeln till att lyckas måste erkännas! ^^


Hopp igen till riktig fritid, den som blir över efter extraknäcket! Den här veckan kan vi ta som ett exempel på en riktigt skön vecka då det funnits gott om tid till riktig fritid :D Jag har kommit på mig själv med att hänga med S varje dag efter skolan denna veckan och det har väl varit trevligt med sällskap.. Ikväll behövde jag dock vara själv, då jag kände att jag inte orkade vara social med honom. Hehe, vi kan säga att jag behövde lite kvalitetstid med mig själv :) Vet inte om jag skulle pallat att vara hemma hos honom ikväll med, då det är där jag hittills spenderat veckans övriga dagar med bl.a skolarbete, lajv-planering (levanade rollspel -man klär sig som en viss sak/varelse och sedan går man verkligen in i rollen som den saken/varelsen.. man "blir" den saken/varelsen och umgås med andra som gör samma sak, sedan ger man sig kanske ut på äventyr.. jättekul och bra för fantasin! ^^), matlagning (vi gjorde egna hamburgare) och tv:tittande (vi såg filmerna Underworld och Underworld Evolution ..tror jag de hette. de handlade om krig mellan varulvar och vampyrer ^^ LOL).

    Lite småjobbigt är dock att människan bor på andra sidan stan och jag har inte hittat nån bra och snabb väg att ta mig dit med min cykel ännu -irriterande, men man blir ju iaf vaken av en lång cykeltur i den kyliga kvällen :) Snart kommer jag dock inte behöva cykla så långt för att komma hem till honom, då han faktiskt kommer flytta till samma studentkorridor som mig.. fast inte direkt -mer samma hus som mig, men en studentkorridor på ovanvåningen medan jag bor på undervåningen :) Men det blir en klar fördel iaf, då man iaf kommer känna någon som bor på ovanvåningen :)

Ska sluta skrivandet för ikväll, men ni får ha det så bra, så skriver jag väl när jag får tid och lust till det ;) Kramar på er alla! mvh Tina <3

 
 
Ingen bild

Påskharen

1 mars 2009 17:15

Hej igen Tina!
Grattis til det trivsamma extraknäcket!
Ja, det är kul med att ha kompisar nära så man kan endast iförd tofflor ta sig till varandra om det känns så! Ha det bra och lycka till med studierna!
Kram från Påskharen med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Av Shale - 7 januari 2009 22:46

Hejsan! Den här morgonen vaknade jag vid 9 när pappa kom in i vardagsrummet (har ju tidigare berättat att jag sov där medan jag besökte min familj i V-by). Inget speciellt ovanligt. Dagen i sig gick mestadels åt att åka husbil ner mot skåne, men inna...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards