Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Skåne ^^

Av Shale - 7 januari 2009 22:46

Hejsan!

Den här morgonen vaknade jag vid 9 när pappa kom in i vardagsrummet (har ju tidigare berättat att jag sov där medan jag besökte min familj i V-by). Inget speciellt ovanligt. Dagen i sig gick mestadels åt att åka husbil ner mot skåne, men innan det var dags att dra, käkade jag en macka till frukost, skickade iväg den där uppsatsen till min lärare och packade de sista prylarna i mina tygkassar (-miljövänliga, praktiska och jättesnygga!) Sedan var det även att jag skulle följa med P och pappa in till v-by eftersom dem skulle lämna in en mobil på lagning och jag hade ett tiotal böcker att lämna tillbaka till biblioteket. Sedan skulle jag även gå in hos frisören en snabbis och klaga över hur permanentningen såg ut -raka hårtoppar och hela slingor som även de var raka.. sorgligt. :'(

    När vi gjort det vi skulle inne i stan åkte vi och hämtade Å (+ H) för att hon skulle vara barn-/hundvakt hemma hos oss under de 2 dagar mamma och pappa skulle vara borta och lämna mig -okej, det skulle inte ta 2 dagar att komma ner till skåne och lämna mig, men att åka skåne tur-retur på en dag är inte så kul. Sedan hade jag lovat att jag under morgondagen bl.a skulle visa dem "Söstrene Greene" (kul butik som säljer gott te), "Tiger" (dansk butikkedja som jag vet finns i hellsingör, lund och malmö) och "SF-Bokhandeln" (affär som säljer bl.a manga, animé och rollspel)  i malmö (jag hade ett ärende där. ^^)

    I husbilen var allt reko.. okej, det var lite kallt där inne först, men sedan gasolkaminen kommit igång blev det varmt och skönt. Resan tog väl ca 5 timmar -exklusive fikarast, men det var bra ändå. Vi kom fram till Lund ungefär 18.40 och besökte affären "Media Markt". Jag skulle införskaffa mig en egen tv och dvd. ^^ Hittade snabbt det jag sökte efter, betalade och sen åkte vi till pizzerian i arlöv (-eller åkarp..??? jag minns inte vad samhället heter!! >.<') och köpte pizza. Det blev 3 stycken Athena; en till mamma, en till pappa och en till mig!! ^^

    Efter att vi hämtat pizzorna åkte vi hem till mitt studentrum i Lomma. Det var en lustig känsla, men ändå skönt att känna sig hemma här för en gångs skull. När vi öppnade dörren och kom in med alla prylarna och kände hur rummets svala temperatur var och kände hur luften doftade kände jag mig glad (Hehe, weirdo -I know! men iaf.. den där känslan av att allt var i sin ordning och allt var perfekt.) Det bästa var ändå när jag äntligen vågade kasta en blick bort mot mitt fönsterbräde och upptäckte att mina växter fortfarande levde! Olivträdet såg halvdött ut, men annars levde de andra växterna. Mina två amaryllisar hade fått upp sina andra blomställningar, men dem hade inte börjat blomma ännu. Det var stora fina knoppar som skulle komma att slå ut nu vilken dag som hellst. Lycka på hög nivå!!! X'D <3

    Pappa hjälpte mig att fixa upp tv:n och dvd:n på skrivbordet och sedan satt han där ett litet tag och trixade. Vet inte vad han gjorde men dem verkar fungera hur bra som hellst nu. Hehe, för mig är alla som kan mer om elektronik än mig genier -själv är jag inte dålig på det och jag älskar elektriska prylar, men jag förstår inte så bra hur man ska fixa vissa saker, så därför fixade jag musburen istället så att Spock och Dante kunde få komma ut från transportburen och röra sig lite. ^^' Sedan när jag och pappa var klara med det vi sysslat med satte vi oss alla 3 (-mamma också!) vid mitt bord och åt pizzan och pratade lite. Gott, gott! :D 

    Efter ett tag blev mamma trött och när vi sagt godnatt till varandra gick hon och pappa tillbaka ut till husbilen. Jag fixade några sista saker och sedan satte jag mig tillrätta för att kolla in hur tv:n och dvd:n fungerade. Såg filmen Chocolat och när jag gick till sängs var klockan strax efter 02. Hehe, så kan det gå. :P

Men nu säger jag godnatt för denna dag och återkommer om morgondagen. ^^ kram hej /Tina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards