Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

som lugnt vatten

Av Shale - 4 januari 2009 21:06

Hej igen! ^^

Den här dagen har jag helt tagit avstånd från data och skolarbete. Det här ska vara en total vilodag utan uppsatsskrivande. Jag beslutade det redan vid 10 på morgonen då pappa kom och väckte mig (Jag sover ju på soffan i vardagsrummet nu när jag är här under jullovet -eldvakt om nätterna. ^^') Hade suttit till långt in på lördagskvällen och letat fakta i böcker, skrivit stödord och klottrat ner några a4-sidor på "Microsoft Word" (skrivprogram för datorer) med meningar i olika sammanhang och under olika rubriker. Japp, jag hade verkligen använt tiden under gårdagen -kände mig stolt och ååååh(!!!) så trött på skolarbete. ;P

    För att få den här dagen att flyta frammåt (fick tydligen inte ligga kvar i soffan och sova bort dagen för pappa) bäddade jag upp soffan och satte mig ner och läste ur boken "Harry Potter och Dödsrelikerna" (barn/ungdomsfantasybok skriven av J.K Rowling.) Jag är nog det sista av syskonen i min familj som läser den (kan det vara för att P avslöjade slutet av boken för mig precis då hon som var den första i familjen att läsa den strax efter att den kommit ut?? Grrrr..>.<) Det var ett tag sen nu, men eftersom hon inte tog notis om att jag kanske ville ta reda på slutet själv, struntade jag helt enkelt i att läsa den. Mm.. kanske lite barnsligt kan jag medge, men hur glada skulle ni vara ifall det var någon bok/film ni ville läsa/se och någon berättade i detalj hur det slutade?? Inte så jätteglada gissar jag på.. ;P Men nu skulle jag iaf läsa den och jag skapade målet att jag skulle försöka läsa ut den innan onsdag, då jag ska tillbaka ner till skåne, lomma och universitetet. :)    Tiden kändes som om den flöt fram sakta, sakta och det gjorde den här dagen så speciell. Det kändes som om klockan var 18 eller mer, när jag tittade upp från boken, men egentligen var den strax innan 15. Lustigt men skönt. Det kändes som om jag hade massor med tid nu när jag bestämt mig för en data- och uppsatsfri dag, annars hade tiden alltid känts så kort. Under gårdagen satt jag med skolarbete hela dagen och tiden bara rusade ifrån mig. Kändes inte som om jag hann med speciellt mycket, men idag var det annorlunda. Som en lugnt flytande flod. Medan jag läste bakade pappa smulpaj med blåbär. Det doftade underbart. Eftersom han gjort 2 st pajer (en stor och en liten) och han och mamma inte visste vilken de skulle frysa in, fick jag en bra idé. Mamma och jag hade pratat om att jag kunde få låna en ugnssäker form, så jag skulle ha det lättare om jag försökte mig på att göra "hasselbakspotatis" (underbart god kryddad ugnsstekt potatis -alla borde smaka den! ^^) och blåbärspajen låg i en sån där ugnssäker form. Jag kunde ta blåbärspajen, för om jag fick pajen kunde jag samtidigt låna formen och det var ju toppen! (Då skulle jag ha paj till min vaniljglass där hemma..!! ^^)

    Det slog mamma också, så hon gick med på att jag fick pajen. Yummy! <3 Senare satt vi och fikade och då dök självklart den stora pajen upp på fikabordet. Den smakade verkligen jättegott! Efter att alla fikat klart och hjälpts åt att duka av bordet gick jag iväg och fortsatte min läsning. När det var middagsdags strax efter 17 kände jag mig inte direkt hungrig, men det doftade verkligen gott om skeppargrytan (fiskgryta m. bl.a tomat) som mamma och pappa lagat, så då tog jag lite på min tallrik iaf. Det var gott, men jag orkade bara med en portion. Sedan skulle mamma, pappa och P titta på tv, L och E satte sig i sina rum vid datorerna och jag stack iväg till vardagsrummet på övervåningen för att fortsätta läsa. Senare när jag tröttnat på boken för en stund begav jag av ner till andra vardagsrummet och gjorde lite sällskap med päronen (föräldrar på engelska =parents, på svengelska =päron ^^) och P. Sedan kom L ner och då gick mamma, P och pappa. L stannade inte länge, utan jag bäddade upp soffan, tog fram mina sängkläder och lade mig ner igen med boken. Lade i ett vedträ i kaminen när det verkade behövas och läste lite till. Lade i det sista vedträet vid ca 01.30 och sen gick jag tillbaka till soffan och somnade. Det var allt om den här dagen J

Kram hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards