Alla inlägg under april 2009

Av Shale - 13 april 2009 20:02


Hej 

Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget för mig kom jag fram till i mars och avslutade dem. Kanske var lite dumt.. men, men så kan det vara. Jag har flyttat tillbaka till småland och bor här nu sedan i mitten av mars. Nu ska jag se hur det går att överleva lågkonjunkturen ;)


Hur försörjer man sig som ungdom under 25 år som hoppat av sina studier? Enkelt -hitta ett arbete. Men finns inget arbete måste man ta till andra medel; medel som kallas "arbetsförmedlingen" och "Socialen" och jag antar att många är välbekanta med dessa organisationer i dagens läge. :P

    Någonting jag har undrat över ett tag nu är hur det kommer sig att hela världen hamnar i sånna här lågkonjunkturer -valutor minskar i värde och allting blir dyrt; mat, transportmedel, kommunikation, teknik och till detta kan vi plussa till att arbetstillfällena är få.. Det är en sorglig utveckling.

    Men jag håller mitt nya motto (som dessutom är välkänt från Monty Pyton's "Life of Brian") "Always look at the bright side of life". Optimism. Detta behövs i dagens samhälle. Det mesta kan visa sig vara svart och vitt, men egentligen bör man se allt i en gråskala. Värt att tänka på -eller hur? :)

Ta hand om er alla :) skriver kanske någon ny rad lite senare men kan inte lova nåt. Framtidsutsikterna för att mitt internet ska fortsätta fungera ikväll ser mörka ut -.-' But keep the light shining :) kramar //Shale

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards