Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Innan egentlig avresa

Av Shale - 20 december 2008 14:58

Hejsan!!!

Idag har varit en sån där dag då jag varit "superhypad". Denna morgon började redan inatt då jag satt och pratade tillsammans med min barndomskamrat T (-fast det som jag skrivit om natten går faktiskt att läsa i föregående dags inlägg, och behöver därför inte nämnas här egentligen.) Mindre prat om det och mer prat om den här morgonen vid 08-tiden, då jag vaknade halvdöd av att väckarklockan ringde. Attans att den fortfarande fungerade.. jag ville ju sova. -__- Men att stiga upp ur sängen var ju ett måste. Hade lovat mina föräldrar att jag skulle bjuda på frukost idag och skulle ju även packa mina sista prylar så att jag kunde ta med dem hem, samt städa (och tvätta) musburen och flytta över Dante och Spock (mina möss) till deras lilla färdbur. Var även tvungen att hitta något vattensubstitut till dem, då det inte finns plats med vattenflaska i färdburen och då jag ej vill torka ut dem.. Vad hitta på? kollar i kylskåpet, då jag städat musburen och ploclat ihop mina prylar. Potatis.. :/ morot.. :/ tomatpuré.. ;P vitlök.. o__O'' graxad lax.. ;P Nepp, inget som fungerar jättebra. Men kan ju prova morot iallafall. -Icke då! Kräsna små gnagare.. Då får de vänta tills jag kommer in till en mataffär och kan fixa sallat till dem.

    Föräldrarna hade inte kommit än, så då tog jag och gick en sväng in i "the public kitchen" för att titta ifall jag hade något i det kylskåpet som skulle kunna fungera som vattensubstitut eller som jag skulle behöva ta hem. Inte ett jota fanns där! -Kanske för att jag mkt hellre använder mitt privata kylskåp inne på mitt rum än det som står ute i det delade köket.. Hittade en lapp med bl.a mitt namn och rumsnummer på uppsatt på ett av skåpen i köket. "Sopa taket och väggarna, tvätta fönster inom- och utomhus -Tina, 310" Kul! Precis vad jag ville göra! ;P Men, men.. det var väl bara att sätta igång med det nu när jag ändå inte hade nåt bättre för mig. När jag kommit så långt att jag putsade sista fönstret på utsidan kom mamma och pappa gåendes på den lilla gångvägen från parkeringen.

    De fick gå in köksvägen, då jag inte hade nycklarna på mig för att släppa in dem den vanliga vägen. Förresten var ju köksvägen redan öppen eftersom jag nu ändå höll på att tvätta köksfönstren. ^^ Mamma verkade lite imponerad över att jag stod där utomhus med tvättsvampen i högsta hugg för att ge mig på de där skitiga fönstren. Det var välbehövligt med en fönstertvätt iaf. Mamma och pappa gick in och lånade duschen medan jag gjorde klart fönstren och sedan gick in i mitt rum och plockade fram frukosten. mörkt bröd, resterna av pizzan från igår, apelsinjuice, 5 sorters te (varav 4 koffeinfria och 4 gröna) och gravad lax. Gott!

    Efter frukosten packade vi alla påsar, kassar och väskor in i husbilen. Nu skulle vi åka iväg till "Media Markt" (en elektronikaffär jag länge velat besöka och kolla lite i) När vi kom dit gick vi runt lite och tittade. Jag fick se en tv-apparat som hade skapligt bra pris. (fantastiskt! jag har inte sett på tv sen i augusti det här året! -hehe, har ingen tv och tycker datorer är roligare.) Hittade även en hörna med lite MP3:s. Fanns många snygga, men jag tyckte inte direkt någon såg speciellt lockande ut. Nepp, min plånbok var fortfarande "untouched" när jag kom ut från den affären.. men det var kul att se lite och den affären var verkligen STOR. :D

    Vi åkte till lite andra affärer också innan det var dags att börja pipa hem. ICA Maxi i Löddeköpinge blev ett besöksmål, då jag hade en rabatt-kupong på 100:- där. Hade lovat att betala en del av julmaten, så på den affären hjälpte jag till med betalningen. Efter ett tag åkte vi till Nova-Lund (köpcenter) och där besökte jag självklart Bokia medan mamma och pappa tog en sväng iväg till någon klädaffär. Självklart att jag skulle fylla på bokhyllan med ny fräsch Manga! Det blev i slutändan 4 stycken böcker ur serien "Samurai Deeper Kyo". Vi återsamlades och äntligen var det dags att åka hem! Lidl blev ett snabbt litet undantag, då jag hittade jättesöta "Löfbergs Lila-kaffeburkar" i mörk lila metall med små djur i andra färger inetsade på. Köpte 2 stycken (1 till föräldrarna, 1 till mig -mest för burkens skull då jag själv inte dricker kaffe.) Nu kunde vi åka hem!

Denna dags inlägg kommer bli jäkligt långt ifall jag fortsätter skriva på detta inlägg, så jag börjar med ett annat inlägg som fortsätter berätta om denna dag. kram och hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards