Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Segt :P

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej!

Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst att sättet föreläsningarna var framförda på var värsta sömnpillret. Monotona röster som malde på kontinuerligt tills man knappt hörde vad som sades. Mummel, mummel.. Inte alls speciellt bra.

    Hålla sig vaken gjorde man iaf, trots att man inte direkt kunde kalla det att hålla sig på allerten. Klassrummet var kallt, fast det var inget man payade någon attention till när man väl steg in där för att sätta sig ner till dagens första föreläsning. Sedan halvvägs in i föreläsningen kände man hur kyligt det var där inne. Attans att man tagit av sig den där prassliga jackan.. visst skulle jag kunna dragit den över axlarna på en gång, men det var väl ändå lite halvtaskigt att störa föreläsaren med en jacka som prasslade högre än vad han talade? Just det. Jackan fick ta och vänta tills första fikarasten kom. Då kände man sig halvt bedövad på något skumt sätt. Sömnpillerföreläsare och kyla var ingen bra kombination kunde jag konstatera när jag väl försökte vakna till där vid skolbänken. S, som satt bredvid såg minst lika död ut som jag kände mig.. bara vända blicken ut genom fönstret och titta ut på skolgården som såg lite dassig ut i det grådaskiga ljuset. Moln var inte heller någonting som var speciellt uppiggande den här morgonen. Skulle jag ta en liten sväng till kaffeautomaten för att skaffa mig en plastkopp kaffe?? Näääh, orkade inte, och dessutom brukar jag ju inte heller dricka kaffe, så varför ens utsätta sig för risken att få det till en vana? Onödigt.

    Rasten tog slut snabbare än jag väntat mig för plötsligt dök läraren och alla klasskamrater upp och gick in i klassrummet. Dags för fortsättningen på växtbäddsföreläsningen. Denna gång var jag bättre beredd och hade tagit jackan på mig innan föreläsningen återigen upptogs, så nu kändes det lite bättre. Visst kände jag mig fortfarande trött och den entoniga, monotona föreläsarrösten malde om olika material man kunde använda sig av till växtbäddar på olika ståndorter (-vi fick förklarat att en ståndort var en plats där växter växer.. mkt bra beskrivet :P), men nu frös jag ju inte längre och det var ett stort plus.

    Den här morgonen hörde inte direkt till de mest piggaste jag haft, men iaf lyckades jag snappa upp den information som behövdes för att jag skulle kunna börja skriva på den här veckans inlämningsuppgift (-som även den handlade om växtbäddar och dimentioneringar). Föreläsningen avslutades vid 12 och hungriga som vi var stack jag och S till "Syltan" (den enda restaurangen som ligger på universitetsområdet) och kollade på matlistorna. Inget kul på någon utav dem.. ja, ja, då blev det en baguette med rödbetssallad, gurka, tomat och köttbullar. Gott!!  Det måste faktiskt varit dagens största glädje när man väl kunde börja tugga på den där baguetten. ='') Hehe, vaddå låta sedimental..? ^^'

    Jag och S bestämde oss för att boka ett grupprum i biblioteket där vi kunde sitta och samarbeta med veckans skrivuppgift. Vi hade tur eftersom grupprummet "Betula" var obokat under den tiden vi behövde det. Gutt, det skulle vi ha!! :D Vi drog hem en snabbis till mig (för att hämta en kurspärm som behövdes för skrivandets skull) direkt efter att vi bokat grupprummet i skolbiblioteket. Det var verkligen bara ett snabbt besök. Komma fram, låsa upp första dörren, gå i rask takt fram till andra dörren, låsa upp den, in i rummet och hämta pärmen, ut igen och låsa dörren och sedan ut utanför porten. Nu hade vi vad vi behövde, så nu var det bara att sticka tillbaks till skolan och börja diskutera och skriva.

    Lekande lätt. Vi började skrivandet vid 13.30 och blev klara vid 15.30 Väl disponerad tid, då vi vid det laget avverkat 4 frågor. Skönt. Nu kunde man gå hem för dagen och renskriva svaren. Eventuellt maila dem imorgon efter föreläsningen som skulle handla om träd i "fel" sorts växtbäddar. Aja, det sparade vi till morgondagen.

    Vi började cykla hemmåt, men innan vi hunnit fram till min vägkorsning kom jag på att jag skulle ner till Lidl för att kolla lite där efter en liten inomhusfontän i skiffer. alltså hängde han på och vi sällskapade en längre sträcka. Jag hittade fontänen jag letade efter och köpte den. Det låg ett sånt där riktigt mysigt meditations/inre fridsstuk över den. Hittade även en garderobsblomma (Zamifolia) som jag köpte. Sedan sa vi hejdå till varandra och så cyklade jag hem åt mitt håll och han åt sitt. Vi skulle ju ändå ses under morgondagen.

    Väl hemma plockade jag upp garderobsblomman och fontänen och började pyssla lite. Sedan kom jag på att det skulle vara styrelsemöte här på bostadsföreningen ikväll. Åt en tallrik filmjölk med lite müsli och sedan gick jag iväg till mötet. Där diskuterades det lite om allt möjligt från prins Carl-Philip till lantmästare och tak som man skulle kunna sätta upp ovanför cykelställen. Intressant, intressant. ^^ Efter mötet blev det en snabbfika med en bulle och en kopp te och sedan bar det av ner till kontoret för att arbetas lite med information och uthyrning av lägenheterna på den här bostadsföreningen. Arbetet tog sammanlagt 1 timme och sedan var jag helt slut. Hade bestämt att jag skulle möta en av våra blivande hyresgäster i skolan under morgondagens lunchrast och skriva hyreskontrakt med honom. Det här skulle bli kul! :)  Men mycket mer orkade jag inte ta mig för just nu för tillfället.

    När jag kom innanför dörren till studentrummet lät jag mig själv falla på sängen och blev liggandes där ett tag. Det var så skönt att bara vara och inte behöva göra så mkt mer saker den här dagen. Sedan satte jag mig ner och skrev detta inlägg. :)

Nu finns inget mer värt att säga om den här dagen, men vi höres väl så småningom. Kramar Tina

 
 
Jonte

Jonte

21 januari 2009 06:37

Kikade in och såg att allt var som det skulle
cya out there

http://c23.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Av Shale - 7 januari 2009 22:46

Hejsan! Den här morgonen vaknade jag vid 9 när pappa kom in i vardagsrummet (har ju tidigare berättat att jag sov där medan jag besökte min familj i V-by). Inget speciellt ovanligt. Dagen i sig gick mestadels åt att åka husbil ner mot skåne, men inna...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards