Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Shale - 6 januari 2009 23:59

Hejsan!

Den här dagen har varit en dag fylld med packning av prylar och skolarbete. När jag vaknade käkade jag lite frukost och sedan satte jag igång att packa mina saker som jag skulle ta med mig tillbaka till skåne. imorgon skulle vi åka dit jag, mamma och pappa. Jag börjar plugget igen på fredag och måste därför vara hemma då (hemma för mig är numera mitt studentrum i Lomma. :( Det är för att jag är skriven här. :) Efter att jag packat det mesta (-jag tyckte iaf att det var tillräckligt för tillfället) var klockan redan vi lunchtid, så då gällde det att få i sig lite mat.

    Efter lunchen kom jag på att jag inte hade mycket tid kvar för att skriva klart min vetenskapliga uppsats. Jäklar vad tiden hade gått -nu hade jag bara kvar den här dagen.. -okej då, halva den här dagen eftersom klockan redan hunnit bli över 15. Fast.. jag hade ju ändå kvällen också ifall det skulle knipa. Jag var ju tvungen att skriva klart! >.< Jag satte igån med att skriva ihop den fakta jag redan hade och de olika textstyckena i min uppsats blev mer och mer sammanhängande. Good for me!! X'D Men när jag kände mig klar och skulle till att jubla lite för mig själv kastade jag en blick frammåt på min litteraturstudie på 3 textrader.. Det var ingen glad överraskning för jag var fortfarande bara klar med en tredjedel av hela arbetet och klockan var redan över 19. Bad for me..*snyft, snyft* :'(

    Nu var jag verkligen tvungen att få upp ångan för att kunna skriva klart det där förbaskade skolarbetet som jag skulle skicka in senast morgonen dagen därpå. Illa att jag skulle ha problem med internet hemma i skåne nu då mitt bredbandsbolag "Adamo" skulle säljas till bredbandsbolaget "Bredband2".. irriterande, men det var väl bara att hoppas på att internet skulle vara på g när jag kommer tillbaka hem imorgon. Hoppas, hoppas!!

    Jag fortsatte skriva på litteraturstudien och medan jag vävde in mina referenser i texten funderade jag på vilka bitar av arbetet jag ville ta upp och diskutera. Slutligen när jag kände mig klar med litteraturstudien och med alla referenser och skulle börja skriva på diskussionen, kändes det lekande lätt. Jag kände mig trött i huvudet men gjorde mitt bästa och ryckte ur några textstycken ur böckerna som jag tyckte motsade sig och diskuterade detta fram och tillbaka med mig själv. Tillslut när jag kände mig klar med detta satte jag igång med att förhandsgranska uppsatsen och läsa igenom den. Efter några justeringar blev den tillräckligt bra. Då försökte jag ändra filformatet från microsoftword.doc till pdf -men detta funkade inte hur jag än försökte.. Jäklar.. Nepp, jag orkade inte bråka med datorn för att jag kände mig alltför deppig, trött och sur för att ens börja trixa med nåt nytt. Jag sparade arbetet och stängde av datorn. Imorgon skulle jag skicka in det till min lärare oavsett om det var i format pdf eller inte.

    Kollade en snabbis på klockan och konstaterade att kvällen hade försvunnit spårlöst. Klockan var redan över 00.. suck och stön.. fasiken vad jobbigt livet var!!! (Jag fattar inte att jag aldrig lade märke till när mamma och mina syskon hade gått till sängs!? o.O'') Problemet var när jag försökte somna var att jag inte kunde det. Jag var alltför uppstressad över den där uppsatsen som jag inte kunde ändra filformatet på..! >.< Detta problem behövde åtgärdas (-eller åtminstone glömmas bort) så att jag skulle kunna få lite sömn i ögonen inatt. Jag kanske skulle läsa en bok? Harry Potter och Dödsrelikerna? Jag hade bara 4 kapitel kvar att läsa innan jag läst ut den.. Värt att göras nu när jag ändå inte kunde somna. Klockan var ändå över 00 och jag skulle ändå kunna sova lite i bilen påväg hem till Lomma. Kortfattat satte jag mig ner och läste klart boken. När jag blev klar med det kände jag hur trött och var.. Jag kastade en blick på klockan och såg att hon var 02.30 Dags att sova. Senare skulle det bli mer packning och sedan bilåkning.

Godnatt på er allesamman Kramar Tina ^^

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards