Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :)

Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.

    Solen värmer min rygg och vinden leker med mitt hår. Törnrosdalen är faktiskt väldigt vackert byggd. De vita små husen, stora scenen och rosenrabatterna som ns längsmed den omringande muren. Alla olika typer av rosor som klättrar upp längsmed muren. Doftande blommor med svag och stark sötma. Gatstenensgångar med bågmönster. Lite ogräs växer upp mellan stenarna, men det ser hemtrevligt ut på något vis. Trädgårdsmänniskan i mig vaknar när jag studerar omgivningen. Härligt! <3

    Ronja och hennes rövargäng gick sjungande förbi. Det låter så fint när dem sjunger i stämmor. Nu blåser det lite snålt och solen gick i moln. Nej, man kanske skulle äta den där bananen man har i väskan? KRAV-märkt. Mitt impulsköp på ICA för några dagar sedan. Skulle handla frukt och ville ha bananer. Fanns både kommersiellt och KRAV-odlade och mitt samvete tog till megafonen och fick mig att köpa både ock. Sådär! Uppäten. Klockan är nu 15.19 Slutar kl. 16.00, så avslutar rasten nu. Åter in i glasskiosken.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards