Alla inlägg den 27 september 2008

Av Shale - 27 september 2008 00:00

Hejsan,

den här dagen har varit helt sjuk. Jag vaknade klockan 6 på morgonen pga. att jag glömt ställa om mobilen. Ställde om larmet och försökte somna om. Det var en hel timme kvar tills min bokade tid i tvättstugan, så vad var då meningen med att stiga upp nu? -.- När larmet gick igång igen vid 6.45 hasade jag mig upp ur sängen, drog på mig mina kläder som jag hittat vid fotändan av sängen, hämtade smutstvätten och tågade iväg till tvättstugan. Väl där nere började magen kurra. -_-’ Som tur var så hade jag bananer hemma, så när jag var klar med att försöka förstå mig på de där stora monstren till tvättmaskiner gick jag hem och åt en. Tack högre makter för att bananer finns! XD

    Vid 9 hämtade jag upp tvätten från tvättstugan. Dags för frulle ^^ Alltså väckte jag brorsan och började plocka fram bröd, smör, pålägg –u name it. När man väl satt där vid frukostbordet och skulle till att hugga in på en macka ringde telefonen. Tydligen var det övriga familjemedlemmar som behövde låna badrummet. Alltså var det bara att lämna mackan liggandes kvar på bordet, kliva upp från stolen, traska iväg längs korridoren bort till dörren och släppa in de stackars toanödiga satar som väl stod där utanför. XD En liten stund senare efter att jag lyckats trycka in den där mackan i munnen, stack vi iväg ut till husbilen, Det var ju i den som vi nu skulle åka iväg till Danmark.

    På vägen dit fick vi syn på en databutik, så då stannade vi för att jag skulle få en chans att köpa en dator och en mobil. (Mobilen jag haft i 3 år höll på att falla sönder i småbitar, så det var lika bra att jag köpte en ny).  Jag fick snabbt hjälp av en mycket söt kille där inne i butiken och efter skapligt kort tid kunde jag gå ut från butiken med ny elektronik ^^    Nu äntligen kunde det bära av till Köpenhamn. Jag kan nog skriva att åkturen dit blev rättså händelserik eftersom vi bl.a körde vilse i Malmö. Vid ett stoppljus bestämde jag mig för att gå på toa –kanske inte världens bästa idé just då, eftersom pappa började köra igen när jag väl kommit in dit och jag tappade balansen. :P Desperat att återfå balansen och kravla mig upp från golvet fick jag grepp om dörrhandtaget och kunde resa mig upp för att kunna sätta mig ner. ^^’ På vägen ut från toan saktade pappa in framför ett nytt stoppljus och istället för bakåt, slungades jag framåt mot sätena. Hehe, vaddå otursförföljd <’D    Under tiden vi satt i husbilen pågick det även en slags inbördesplatskamp i baksätet. När någon satt på en plats som någon annan tyckte var bra, och var tvungen att kliva bort därifrån ett tag –t.ex. gå på toa –knyckte den andra personen den förste personens plats. När ”toabesökaren” kom tillbaks, fick denne alltså sätta sig någon annanstans. En till sak som hände gång på gång var att det föll ner en penna på en från hyllan ovanför sätet där man satt. Dessa ”tuschattacker” gav inga direkta skador förutom möjligen på egot –Vem

sjutton hade någonsin trott att något så oskyldigt som en liten grön tuschpenna skulle gå till en sådan offensiv?  Som tur var behövde ingen åka ambulansen till sjukhuset X’D

    Om man började känna av att det faktiskt fanns en liten del av en själv som kändes tommare och tommare för var minut som gick och som man till slut även kunde höra stämma upp i opera, kunde man ta en banan för att tysta den med. Mamma hade bunkrat upp förrådet med fyra stora bananklasar som hon tydligen ville bli av med. Alltså var dessa utmärkta vad gäller att tysta ner en högljutt operasjungande mage. ^^ Okej, jag behöver nog inte nämna mer än att vi var 6 pers som inte käkat något på 6 timmar, och att operan som man hört under ett litet tag tystnade relativt snabbt efter att fruktskålen med bananer gjort entré.  <’D

    I Köpenhamn tittade vi runt lite. På ett torg fanns det två indianer som spelade musik. En slog på en trumma och den andra spelade olika typer av flöjt. Musiken var jättefin. Det fanns en till indian som gick runt bland publiken och sålde olika skivor med den typ av musik som de andra två spelade. Han kom även fram och visade skivorna för oss där vi stod. Det fanns en skiva som jag tyckte såg intressant ut. Den hette ”Dreams of Harmony and Meditation” och titeln kändes så slående att jag bestämde mig för att köpa den skivan. Indianen berättade för mig att han och hans kompanjoner kom från Sydamerika och att de brukade resa runt och sälja skivor i olika städer i olika länder.

    Det tog en stund innan man kände att man kunde slita sig från musiken och när vi väl gjorde det, gick vi upp till en gågata längre in i city. Där köpte vi glass eftersom vi alla tyckte vi hade förtjänat det. Min glass bestod av en strut med 2 kulor, pistagenöt och sommarbär. Glassen var jättegod men såg lite otäck ut. Pistagenötkulan var vit med grön-bruna stråk medan sommarbärskulan hade en läskig mörkt rosa nyans som påminde om blodigt kött.  :S Men i vilket fall som helst gick glassen ner. :)    När vi nu ändå var i Köpenhamn, skulle vi försöka hitta Bella-köpcenter. Det var enklare sagt än gjort, men efter att vi kört runt lite i staden, hittade vi till slut det vi letade efter. Det tråkiga var dock att vi inte var medvetna om att köpcentret stängde alla sina butiker vid 17.00 Vi kom dit vid 16.30, så vi hann inte se så mycket av köpcentret vilket var lite sorgligt.. men, men.. en jättebesvikelse blev det nog inte eftersom pappa hade hittat lite olika vin som han hann köpa innan butiken stängde.     Lite lagom trötta och hungriga åkte vi tillbaka till Sverige. Eftersom varken pappa eller mamma orkade laga mat, beställde vi pizza i en liten by som heter Åkarp och sen åkte vi ner till stranden och åt där. Sedan alla ätit och var nöjda åkte vi hem till Lomma för att lämna av mig och min lillasyster (hon skulle sova över till söndagen).     Den natten blev det inte mycket sömn, eftersom jag skulle tömma min gamla dator och fixa min nya. Det var mer komplicerat än jag trodde att det skulle vara att byta från en dator med operativsystem från Windows XP till en med Windows Vista. Men till slut när

klockan slog 03.30 tyckte jag att jag var så gott som färdig och därför kunde sova lite. Välförtjänt! ^-^ Lillasyrran var ju helt slut när vi kom hem så hon somnade redan klockan nio. Inte så mycket till sällskap med andra ord, men däremot ringde en av mina storasystrar och pratade lite med mig, så helt ensam kände man sig ju inte. :)

Men nu ska jag sluta skriva, så godnatt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards