Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Skånemjölk vs Arla

Av Shale - 25 september 2008 21:28

Hej igen.

Jisses vad jag skriver idag –man kan ju nästan tro att jag inte har nåt annat för mig.. vilket jag ju faktiskt inte har just nu, vill säga. :P Aja, klockan är halv tio nu ungefär och jag sitter och lyssnar på en radiokanal som heter ”Favorit –din öresundsradio” de spelar skapligt mycket popmusik, vilket i vanliga fall skulle kännas lite läskigt att lyssna på, men för tillfället går det an. Just nu sitter jag ensam i rummet och pimplar oboy. Anledningen till det är väl först och främst att jag har för mycket mjölk hemma, men även att jag firar att det idag är exakt 1 månad sen jag flyttade hit till skåne och att jag faktiskt överlevt den här månaden.. ok, nästan överlevt eftersom en liten del av mig dog med det där sms:et jag fick tidigare idag –men i stora drag iaf. =’(

    Jag har inte hunnit meditera något ännu, men har iaf hunnit käka middag, städa rummet och handlat lite. Visst ja, med tanke på handla! Jag håller på att få spader på mjölkförpackningarna här nere.. de är helt fel färgordning, vilket gör att man måste tänka om en extra gång innan man plockar ut den mjölk man ska ha från kylskåpshyllan i affären. Den röda mjölkförpackningen som hemma i småland är 3% fetthalt, är här 0,5% fetthalt och är lättmjölk.. Allt verkar lite snett, men när man lärt sig det här systemet så lär man väl kunna hitta rätt förpackning på en gång. D.v.s om man lär sig det ^^’

    Okej, nog om mjölken.. Min roomie ringde och vi började en livlig diskussion angående vad som är friskt och vad som är sjukt (detta samtalsämne kom vi in på efter att hon hört min badanksteori). Vi började diskutera mässling, men halkade senare in på ämnet sjuk humor för att sedan byta spåret in på en ny forskning och medicinska tester. Vart ledde diskussionen senare då? Jo, enkelt.. studenternas skrala ekonomi som ständigt gör sig påmind. Vi satt en stund i telefon och försökte komma på olika lösningar till hur man ska dryga ut kassan utan att behöva anstränga sig så mycket. Efter en rejäl tankestund kunde vi konstatera att vi inte hade så mycket bra idéer att komma med –alltså bytte vi samtalsämne till hur nyttigt det var med sömn och helt plötsligt kollade någon av oss på klockan. Ojdå! Hon var visst över tolv.. hehe, så kan det gå när man har roligt. :P Just därför  har jag beslutat mig för att säga god natt nu :D

Ses!  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards