Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Avsked

Av Shale - 28 september 2008 00:00

Hej.

På morgonen när jag vaknade fixade jag några sista inställningar på min gamla Acer (data), så att den skulle bli mer lätthanterlig för min lillebror (jag hade tidigare lovat att han skulle få den när jag skaffat en ny laptop). Inställningarna innefattade bl.a ett lite nyare virusskydd samt några små roliga spel. Sedan när min lillasyrra vaknat, vi ätit frukost och släppt in övriga familjemedlemmar var det dags att göra en lite mer ordentlig koll på min nya pc. Det som var kul var att även pappa och mina två småbröder satt som förtrollade framför det lilla underverket. Haha, ja.. tekniknördar är vi allihopa! X’D

    Det roligaste var när pappa kom på att man med hjälp av den lilla fjärrkontrollen som följde med laptopen kunde lägga pussel.  Sedan blev det tillfälligt kaos eftersom mina bröder också gärna ville leka med fjärren medan pappa ville fortsätta lägga pussel. Snacka Charmigt värre. ^^’ Mamma hör inte till kategorin tekniknörd, men efter att ha stått och tittat på pappa (-som liknade ett lyckligt barn på julafton) gav hon ifrån sig en positiv kommentar. Sedan var det dags att diskutera vad vi skulle hitta på tillsammans innan familjen var tvungen att börja åka hem till småland igen. Diskussionen gick än hit, än dit, men till slut bestämdes det vart vi skulle åka på utflykt den här sista dagen: Havet!! Vi åker självklart dit!

    Okej, självklart satte vi oss i husbilen hela gänget och brummade iväg ner mot havet och den långa stranden. När vi väl kommit dit och parkerat sprang lillebror 1 och 2 iväg neråt den övergivna stranden. Trots att det blåste rejält, var det inte kallt när man väl själv kom ut ur husbilen (gick inte så snabbt med tanke på att jag tidigare sparkat av skorna under bordet och nu fick leta reda på dem). :P Big excitement när man kom ner till havet iaf -det var första gången jag besökte den stranden. Längre ut på vågorna var det några personer som surfade. Det såg så kul ut.. Jag vill också lära mig surfa! :D

    Vi stannade inte så länge vid stranden, utan gick tillbaka till husbilen och körde iväg till Bjärred centrum (tror jag det var iaf).  Den främsta anledningen till det var att familjen skulle handla lite (men kanske även för att jag ville besöka en större bokhandel än den som fanns hemma). :P Men när vi anlände dit tyckte vi att det var nåt som inte stämde. Större delen av gallerian var släckt och många affärer var stängda, men den var ändå öppen och här och där gick lite folk som såg bedrövade ut. Vad var detta?? Någon –jag nämner inga namn- kom med förslaget att gallerian kanske inte var öppen på söndagar. Men varför i sådana fall hade inte alla butiker i gallerian stängt då? Jag och min lillasyster gick och frågade en säkerhetsvakt. Strömavbrott löd svaret. Fantastiskt.. det var tydligen strömavbrott i affärer i gallerian och i butiker som låg strax intill gallerian också. What a lucky day! X)

    Så vad göra? Pappa löste problemet med att säga de magiska orden: ”Vi åker någon annanstans”. Det blev en tripp till en annan stad och en annan galleria och ett Rusta. Ingenting att hänga läpp för, för nu hittade och köpte jag ett smart lager toapapper som förmodligen kommer räcka fram till påsk –minst! X)

    Efter denna lilla ”spending spree” åkte vi tillbaka hem till mig och där dumpades jag med mitt toapapper och den lilla påsen från Bokia med nyköpt manga och familjen ropade hejdå och körde hem. Okej, exakt så gick det inte till eftersom det där hejdåandet innefattade kramar, pussar och tårar (–återigen ingen nämnd, men namnet börjar på T).. men i stora drag gick det någorlunda till såhär iaf. :P

    Efter jag sett familjen brumma iväg hem mot vackra småland släpade jag in alla prylarna i studentkorridoren och in i mitt rum. Resten av dagen fördrev jag med att ringa hem till hundvakten och kolla läget, lägga in mina kontakter i den nya mobilen, trösta mig med att titta på snygga Johnny Depp i filmen Chocolat, ringa till familjen för att prata med alla i husbilen och lyssna på Kent. <'''3

Rättså mycket att sysselsätta sig med, men det behövdes. Kram hej.

 
 
roomie

roomie

5 december 2008 15:50

haha knäppis! Ofta de har strömavbrott?:O
Avskedet med tillhörande tårar förvånade mig...INTE. Typiskt dig ;) kraaamar!

http://liha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

T

5 december 2008 17:09

Haha, precis mig i ett nötskal.. jisses Roomie, du känner mig alltför väl! ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards