Alla inlägg den 3 december 2008

Av Shale - 3 december 2008 21:00

Hej.

Åter igen känns det som om vintern är här. Tidigare idag föll stora snöflingor utanför fönstret och marken täcktes av ett tunnt fluffigt lager snö. Just då satt jag och drack te (typiskt mig, jag vet) och lyssnade på julmusik. Mina möss tog det lugnt som vanligt (kanske inte så ovanligt med tanke på att de är nattaktiva djur!) Dante satt t.ex som vanligt uppflugen på ett av snörena som var knutna vid burens galler medan Spock och Winters låg ihopkurade inne i huset. Allting kändes nästintill perfekt.

    Jag tog bussen in till malmö vid 15-tiden för att  leta efter de sista julklapparna till familjen. Kändes lika bra att ha dem inköpta. Emellertid hittade jag inte allt jag sökte efter, vilket iofs var lite tråkigt -men jag ångrar inte att jag åkte in dit. julutsmyckningen av staden och belysningen var fantastisk jämfört med vad jag annars är van vid. Gisses, V-by.. skärp er! X'D Jag kom hem vid 18-tiden med allt jag hade på släp. Dumpade alla saker jag köpt på sängen för lättare sortering och sedan gick jag för att säga hej till "killarna" (mössen).

    Någonting kändes fel direkt då Dante även nu satt uppe på ett snöre. Spock låg inne i huset och kurade precis som innan jag åkt. Winters var inte där. Jag hittade honom liggandes intill deras motionshjul. Pälsen låg slätt över kroppen och hans ögon var stängda, precis som om han sov. Jag undrade för en sekund varför han bestämt sig för att sova där. Kanske han helt enkelt bara varit trött och somnat innan han hann in till huset? Dum fråga. Kroppsställningen och avsaknaden av minsta rörelse skvallrade om sanningen. Han var död. 

    Jag erkänner att detta inte var någon rolig blogg att läsa (-än mindre skriva), men jag kände att jag behövde skriva ner detta. Det är alltid tråkigt när ens husdjur dör och trots att jag inte haft "killarna" så länge så är det ledsamt när tiden kommer för avsked. =''O

Nu slutar jag skriva på detta inlägg, men dyker upp med nåt förhoppningsvis lite roligare så småningom. Kram hej!

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards