Alla inlägg den 15 december 2008

Av Shale - 15 december 2008 21:34

Hej Hallå!

Idag sniglade sig tiden fram när man satt i skolan på föreläsning efter föreläsning. Idag var ämnet VA-teknik och dagvattenhantering (avloppssystem och andra vattenledningar.) Det var intressant till en början, men efter ett tag kände man att ögonlocken blev tyngre. Visst, kvinnan visste exakt vad hon talade om och hon var säkert duktig på att hålla föreläsningar, men min hjärna orkade helt enkelt inte med. Under tiden man kämpade för att hålla koncentrationen på föreläsningen började magen göra jätteont. Stress? Kan så vara.. Under de senaste nätterna har det varit ytterst svårt att sova.. -eller snarare, man har kunnat somna och sovit en liten stund, men vid 2-tiden på nätterna har en hund börjat skälla vilt och högljutt. (Jag har mina aningar om att det är en av mina grannar som tagit sig an en valp, men har inte luskat ut vem ännu..) Detta oljud kan väcka en död.. (-känns det som iaf, men har inga bevis än så länge) så man vaknar upp och sedan tar det lång tid innan man återigen kan varva ner och somna. Låter det irriterande? Haha, U bet! ;P

    Det var tur att jag höll mig från att somna bort där totalt på föreläsningen -fast nära var det ibland. Vet att min populäritet hos lärarna (jag är någonstans i mitten) skulle sjunka till låg nivå ifall nu detta hade hänt. Men nu hände det ju inte!! :D Skoldagen tog slut och tack och lov för det.. Fortfarande lite trött efter föreläsningen, men var glad att jag skrivit några anteckningar så att jag kan gå tillbaka och läsa vad den den handlade om i lugn och ro hemma.

    Men hem skulle jag inte nu.. Då gårdagen blev ett fiasko när jag och S (som jag p.g.a uttråkning råkat bjuda med redan i lördags) åkte in till malmö för att shoppa lite sista-minuten-julklappar. Problemet är att mitt ego krymper när jag umgås med S.. Till exempel vill jag inte gå in i klädaffärer och prova ut kläder när han är med -det känns aningen grymt mot honom. Det var många saker jag struntade i (vilket jag egentligen inte borde gjort!) när vi gick tillsammans bland affärerna. Surt.. surt, surt, surt!!! Jag är helt enkelt FÖR snäll!!! Alltså gick vi i princip bara till de affärer som jag trodde han uppskattade. Illa Tina -lär dig bli en större egoist! Det är en sak som är lätt att säga såhär i efterhand..!

    Till malmö bar det med kollektivtrafiken (bussen ^^) och den här gången åkte jag ensam. Kändes som en enorm lättnad att inte behöva tänka på någon annans behov än ens egna. Nu skulle jag se till att bara gå till de affärerna jag ville till -och i min egen takt. Någon timme senare kunde jag glatt konstatera att jag nu kunde kasta listan över tänkbara julklappar till mina nära och kära. Nu var jag helt klar med julklappsinköpen för i år! ^^

    Tog 17:51-bussen till alnarp/lomma. Glad och mätt (hann trycka i mig en hamburgare innan bussen avgick från centralen) satt jag på mitt säte vid fönstret och väntade på att bussen skulle närma sig alnarp. Då var det dags att kliva av.. (Glädje!) Min cykel stog kvar! ..fast, å andra sidan så var den ju låst.. ..så varför skulle den inte stå kvar?? XD Nåväl, cyklade resten av vägen hem med allting jag köpt under eftermiddagen/kvällningen.

    När jag kommit innanför dörren kollade jag upp hur det var med killarna (fortfarande mina möss jag pratar om; Dante & Spock.) Dante var ute och motionerade igen -haha, värsta atleten! Spock låg ihopkurad inne i huset täckt av djuraffärens fluffiga bomaterial (det som påminner om bomull) och smala korta remsor av en gammal metro. Han såg nyvaken ut när jag öppnade för att säga hej, så efter en liten strykning över pälsen satte jag ner huset igen och lät honom vara. Sedan gjorde jag mig iordning och stack ner till kontoret.

    Ikväll skulle jag och M (även kallad M1 i tidigare inlägg) jobba lite med IoU (Information och Uthyrningsutskottet, i bostadsområdet där jag och M bor.) Vi arbetar med att hyra ut lediga rum och lägenheter till elever som studerar/ska börja studera på Alnarpsuniversitetet, men även med att ge ut information ang. kommande hyror, styrelsemöten, kommande aktiviteter mm. då alla beslut på Borgen (bostadshusen kallas så) fattas av dem som bor där eller av deras utsedda representanter. Arbetet tog ca en timme och skönt var hu det. Nu har jag resten av kvällen off och kan syssla med lite av det jag själv vill.

Nu kommer jag inte på så mkt mer att skriva om den här dagen, förutom att jag nu ska dricka lite varmt te och slå in de sista julklapparna. Puss och kram, hare bra (mm!) ^^ hehe :D

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards