Alla inlägg den 11 december 2008

Av Shale - 11 december 2008 22:20

Hejsan!

Är lite trött men ändå fortfarande på bra humör idag. Främsta orsaken till det bra humöret är att att jag fick godkänt på "omman" (omtentamen jag skrev i onsdags), samt att seminariet om övergångar av olika material äntligen är avklarat. När jag vaknade i morse kändes det inte alls som om det skulle bli en lyckad dag. Himlen var ljust grå och rummet kändes lite småkyligt. Men vad katten -kan ju inte ligga och dra mig och svika C -min arbetspartner. Idag gäller det att ge järnet och fixa det där seminariet!

    Jodå, jag steg upp ur den varma sängen och drog på mig dagens kläder. Åt frukost, läste igenom mitt kladdpapper och kollade en sista gång på powerpoint-presentationen så att allt var i sin ordning innan jag förde över den till ett usb-minne. Det skulle ju tas med och användas till vårt seminarium. Kastade en blick på klockan -hon var 8:44, dags att sticka.

    Var i skolan vid 8:55 och tur var väl att ingen gått in i klassrummet ännu. Hittade C som stod och pratade med en för oss gemensam polare. Vi pratade ihop en plan över hur vi skulle lägga upp seminariet och nöjda över vad vi kommit överens om gick vi in i klassrummet tillsammans med resten av klassen. Sedan återstod det bara att vänta på vår tur. Vi hade plats nr 5 och var ärligt talat glada över att inte tillhöra de sista grupperna som skulle redovisa senare samma dag. -Tänk bara över hur de måste suttit och spännt sig under hela dagen innan de skulle fram inför klassen.. brr, inget jag skulle vilja vara med om! o.O Det värsta var inte att det var många åhörare, utan att vi även (förutom läraren) hade en inhyrd kille som skulle läsa av vårt kroppsspråk (och retorik i allmänhet) och skriva ner positiva/negativa saker han uppfattade under tiden man stod där framme och talade. ^^'

    Det som var rättså humoristiskt var att man märkte att alla var lite skraja när de skulle upp. Oroliga blickar kastades än hit, än dit strax innan det var ens tur. Löjligt överdriven rädsla egentligen, då det i slutändan visade sig att vår lärare var bitskare och mer nogrann med ev. fel som kunde uppstå, än den inhyrda killen. Jag fick en sittplats bredvid honom och kunde relativt snabbt konstatera att han var faktiskt var en riktigt trevlig prick med rolig humor. Det som kanske var det bästa med honom var att han vågade ifrågasätta och även jäklas lite med vår lärare. -Japp, från 0 i popularitet till 100 på 10 min är inte illa.. :D

    Nu blev det vår tur att kliva fram och hålla vårt seminarium. Det var rättså reko och gick relativt smärtfritt, förutom en liten tabbe som inkluderade ordet "skelettjord". -Men mer än så nämner jag inte! X) Kroppsspråket vi använt gav tydligen ett tryggt intryck och det blev beröm för den skull, så visst lyckades vi! Nu behövde man inte oroa sig nåt mer under resten av dagen, utan kunde helt enkelt bara sitta och njuta av att man var klar och lyssna på alla de andra intressanta seminarierna.


Dagen avslutades vid 15:40 och då åkte jag med bussen in till Malmö. Skulle fortsätta leta julklappar och hade även lagt till en tomteluva och en kamera till min inköpslista. Det är dags att börja fotografera växter igen, för att kunna sitta hemma på jullovet och plugga på dem. Och eftersom min kamera tog "husbilssemester" upp till småland för några veckor sedan när familjen återvände dit efter att besökt mig, har jag varit utan kamera sen dess.. Okej, jag VET att mobilkameran också är en sorts kamera.. men nu snackar jag mer seriösa kameror och avsaknaden av min lilla Nicon-kamera har varit such a pain in da ass.

    Vad jag skulle med tomteluvan till? Självklart ha den på mig.. -jag menar, det blir ju inte mer jul än vad man gör det till!! XD Jo, det finns ju även en till anledning till att jag skulle ha en tomteluva bara sådär.. Lucia! Jag ska vara tomte nu imorgon när jag och ett gäng från min klass ska upp till "De Lärdas Slott" (-eller lärarnas kontor, som det kallas mer officiellt). Men det är imorgon och det är idag (ikväll!) jag är på bra humör!!

    Jag fick veta att jag blivit uppgraderad från warrior till furste av mästaren i min klan på internetspelet "Bitefight". Det känns lite lustigt då jag bara varit medlem i klanen sedan igårkväll -tror jag det var, men ändå är det toppen. Detta är något som kommer hålla mig på fortsatt bra humör ett bra tag till! ^^

Nu ska jag nog inte skriva så mkt mer för tillfället. Har lite saker att göra och en tomteluva att prova! ^^ kram hej!

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards