Alla inlägg den 13 december 2008

Av Shale - 13 december 2008 23:28

Hej igen!!! ^^

Nu kan man äntligen säga att det lackar mot jul. Men är verkligen "lacka" ett bra ordval? Jag lackar på när det går utför på tentor! Men nu lackar det mot jul! -Någon som kan förklara det för mig, varför ett ord kan ha så skillda betydelser i olika sammanhang? Men å andra sidan finns det ju fler ord som också de har olika betydelser i olika sammanhang. T.ex Tina! Det är ju både ett namn och en sak man kan göra med djupfryst mat. Andra ord som även de har olika betydelser är t.ex Björn, Sten, Linda och Knut. Om man är ute i skogen kan man stöta på en björn och när man väl försöker springa därifrån snavar man på en sten. Självklart stukar man vristen. När man väl kommer hem får man linda om vristen med bandage. Bandageringen avslutas med en knut! (asgarv) Ibland har jag mina ljusa stunder. XD

    Nej, men jag tycker det är kul att mixtra lite med ord och se om man får fram något kul i slutändan. På nyårsafton för något år sedan satt jag och en kompis (D) hemma i köket hos en (för oss) gemensam kompis. Vi var lite uttråkade då resten av vårt kompisgäng satt inne i vardagsrummet och tittade på en (enligt oss) tråkig film. Det var sent, men klockan hade inte hunnit slå 00 ännu. Jag och D satt mittemot varandra och sköt ett saltkar fram och tillbaka mellan oss, samtidigt som vi flummade lite. Vi pratade först om hårgelé, vax och spray men halkade plötsligt och lustigt in på samtalsämnet "Salt" och då slog det mig som en blixt från bar himmel. "SPRAYSALT"!!! Det borde inte finnas någonting sånt ännu, så jag ska bli uppfinnare till spraysaltet! D tittade lite konstigt på mig först, men sedan jag förklarat alla fördelar med det tyckte hon att det var en bra idé.

    "But this was a time long ago, I doubt anyone would know" (-för att citera en mening från musikalen Sweeny Todd -i vilken ursnygge Johnny Depp spelar huvudrollen!!!) Men i vilket fall som, så har inte spraysaltet kommit längre fram än en planerad produkt nedklottrad på en post-it-lapp någonstans i en skrivbordslåda hemma i Småland. Osis liksom.. ;P

Nu säger jag däremot godnatt, då jag tycker att jag skrivit av mig tillräckligt idag! Nu blir det julmusik för hela slanten! Kram hej!! <3

Av Shale - 13 december 2008 09:37

Godmorgon!!! :D

Just nu sitter jag helt klarvaken och vet inte direkt vad jag ska göra. Brukar aldrig annars vara vaken vid den här tiden, utan brukar först vakna vid 10-11-tiden. Men visst fanns det anledning till att jag vaknade och fick den här adrenalinkicken som gör så att jag inte kan somna om. Tvättstugan. Jag hade mina kläder kvar där nere över natten för att fortsätta torka och kom på det nu vid 08.55 Bäst att hämta upp tvätten innan den besvärar någon annan som kanske har torktid nu vid 9.00 He heee. :P

    Som tur var hade inte tvättmaskinerna stannat än då jag kom ner till tvättstugan. Ännu bättre! (förutom det faktum att jag hunnit vakna i nogorlunda tid. ^_^) Snabbt ut med min tvätt ur torkskåpen och ner med den i tvättkassen. Sedan uppför trappan och ut i friska luften! Någonting som förvånade mig lite var att det inte var så många av mina grannar som verkade vara vakna.. Men å andra sidan var det sittning på skolan igår, Luciafest (-tror det var igår iaf.. låter ju som det mest logiska). :P

    Kan inte heller förebrå grannarna för att vilja sova länge den här morgonen. Inatt vid 2-tiden var det en grannes hund (över- eller undervåningen? ingen aning, orkade aldrig bry mig -men det var nära mig!) som började skälla okontrollerat. Pain in da ass när man försöker sova, men efter alltför lång tid slutade oväsendet och jag minns inte när jag äntligen kunde somna om på riktigt.

    Nu sitter jag iaf framför datorn med en kopp te och en god smörgås som jag tänker äta efter att jag skrivit klart. Vad ska jag hitta på senare idag då? Ingen aning.. kanske att jag åker in med bussen till Malmö eller Lund för att fixa en julklapp som jag egentligen skulle köpt i torsdags, men aldrig hann med pga att jag skulle ta en tidigare buss hem. Så kan det vara.. frågan är bara om affärerna har öppet någorlunda samma tider som annars, trots att det är luciadagen idag? Hoppas! ^^

Nu kurrar det till i magen, så nu ska jag ägna lite tid till min frukost. Skriver nog även lite senare idag -eller ikväll- får se när. Kram på er

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards