Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Funderingar

Av Shale - 7 december 2008 16:05

Hejsan

Det är verkligen lätt att förirra sig bort i tankarna när man lägger ner så mkt tid under en dag på städning. Haha, i mitt fall kanske jag råkat tänka för mkt på annat än städningen i sig. Plötsligt nu när jag bytte sängkläder, insåg jag en sak. Jag har ingen såndär stor, silkig pyjamas med långa ben -ni vet en såndär som alltid ser så fantastiskt mysiga ut i t.ex H&M- eller Ellos-katalogerna såhär under vintertid. Borde kanske skaffa mig en. ^^

    Med tanke på sängkläder kom jag även att tänka på en sak.. Om man har ett rum med mkt "naturfärger" ex. olika nyanser av grönt, brunt, grått -men även gräddvitt -vad bör man då välja för lakan/påslakan/örngott för att få ihop allting till en helhet, utan att sängkläderna ska smälta ihop med allt annat? :S Jag kan sammanfatta mitt rum med orden natur och japan-/kina-inspirerat. Borde jag då kanske köra mer på att välja sängkläder i en rödare nyans så att det syns lite bättre? Det är en bra fråga jag grubblat länge på -nästan som min badanksteori som jag nämner i bloggen Meditation och Badankor (2008-09-25). Om någon har något annat förslag som dem tycker verkar bra är dem välkomna att nämna det i en kommentar. :)

Ha det bra tills jag skriver igen! ^^

 
 
thea

thea

7 december 2008 19:50

Ja visst är den snygg!
Jo sant, klart att tattueringar kan fortsätta att vara snygga när man är äldre men kanske inte en fjäril i svanken? Jag lever för nuet helt enkelt :P
Nej, öl o vin gillar jag inte, dricker annat istället ^^
Okej, vad är du sugen på för tattuering då? Själv har jag så bråttom med allt så skulle inte kunna skjuta på de s länge :P
Blodgivare? De skulle jag aldrig våga :P

http://www.chumbos.blogg.se

 
Ingen bild

Lussekatten

7 december 2008 20:29

Jaha, visst är det bra att fundera över vilen färg som passar bäst i sängen!1
Lussekatten föreslår något i rött eller kanske svart.
Det sägs att det är bra att ägna julstädningen lite mer tid, man kan då tänka på så mycket mer som är bra, under tiden man arbetar.
Lycka till med städarbetet, här målar vi och skall snart till att hänga upp svarta och naturfärgade panelgardiner, det blir helbra!
Kramisar familjen i skogen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards