Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Halvtaskigt

Av Shale - 8 december 2008 17:05

Hejsan

Idag har jag inte orkat vara mycket mer än trött. Det var dåliga nyheter angående en tentamen jag skrev i måndags förra veckan -kuggade visst. Sedan efter en grundlig genomgång av alla fel som generellt gjorts av eleverna i klassen, hade vi en timmes fikarast. Det var udda eftersom vi aldrig annars har längre rast än en halvtimme -lyxigt värre (om det nu ändå inte var vinter och regnade utomhus!) Istället tillbringade jag rasten tillsammans med S och tittade på ett avsnitt av animén "Ouran High School Host Club" på min laptop som jag för ett skolarbetes skull tagit med till skolan. Sedan stack vi till en föreläsning som handlade om konstgräs -eller ska jag snarare beskriva det konstigt plastgräs i grönt och ljust lila? Alla i klassen fick varsin liten låda med ett stycke konstgräs (detta var grönt!) ^^

    Föreläsaren var en ung kille som hade startat egen företag där han tillverkade och sålde.. (kan ni lista ut vad??) ..konstgräs i grönt och lila! Föreläsningen verkade intressant fram till dess att han slutat prata om fotbolls-, tennis- och multisportplaner, golfbanor och landskapsytor som trafikmiljö och trädgårdar. Jisses! han var verkligen förberedd på alla frågor som poppade upp. Det kändes dock lite för matigt med all information som skulle tas in under den 3½ timmarna vi satt i föreläsningssalen. Man kände att det riktigt började krypa i kroppen när man sneglade på klockan och såg att det bara var 15 minuter kvar.. Men guuusch! vad lång tid 15 minuter är egentligen och inte går tiden fortare för att man tappat intresset för föreläsningen för ett ännu lite tidigare tag sen. -__-'

    Tvättäkta glädje var iaf när föreläsningen slutade och det var dags för "eget arbete". Jag och min arbetspartner C kände oss båda helt slut i huvudet och gjorde en överenskommelse; arbetar gör vi imorron, och då arbetar vi sjutton! Lagom lättad var jag att inte S gjorde samma överenskommelse med sin partner, utan att jag fick cykla hem själv. Jätteskönt! Han har gått mig lite på nerverna under de sista veckorna och jag vet inte direkt hur jag ska be honom lämna mig ifred utan att känna mig taskig.. Jobbigt läge, men någon gång måste jag ju säga till! >__<

bye for now

 
 
Ingen bild

Lussekatten

8 december 2008 21:19

Jaha, tala om fint för vederbörande om hur du känner det.
Annars så v'ntar du till efter jullovet då några veckors vila har balanserat dig.
Kramar Lussekatten oh pepparkaksfamiljen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards