Direktlänk till inlägg 12 december 2008

A Little Happiness -eller 2 flugor i en smäll!

Av Shale - 12 december 2008 23:55

Hej!

Det bra humöret fortsätter även idag, trots det faktum att jag missade att vara med och lussa för lärarna i "De Lärdas Slott". Kände när jag vaknade imorse att det här inte skulle bli en fullt så lyckad dag. En av tårna smärtade lite när jag försökte vicka på dem. Visstja, att utföra "kirurgi" på sig själv med pincett för att plocka bort skadade bitar av en nagel var kanske inte det smartaste jag gjorde föregående kväll. Ryste lite. Det hade inte sett så roligt ut och ett plåster med tjockt lager papper under hade hjälpt litegrann vad gällde att stoppa tån från att blöda "ihjäl". Haha, nepp.. direkt så farligt var det inte, men bara aningen otrevligt.

    Svalde till och kom till tankarna på att det nu var ny dag. "Luciafirande" ekade det till i huvudet. Attans! klockan var halv 10 och vid 10 prick skulle alla som skulle medverka i Luciatåget vara på plats utanför lärarnas fikarum på slottet.. Skuttade upp från sängen, men kände hur ett illamående kom smygandes över mig. Vad VAR detta?? Halsen kändes som sandpapper och när jag utropade ordet "Tjohej!" för att kolla hur det stod sig med halsen lät det helskumt. Lågt och skrapande.. brr.. ingen bra sångröst alls!

    SMS:ade en av tjejerna som höll i lussetåget och berättade att jag inte kunde vara med. Sedan lade jag mig ner i sängen igen för att snosa lite. Vaknade igen vid 11.45 Jäklar! länge skulle jag ju inte sovit, och speciellt var ju att jag egentligen inte ens skulle ha somnat i första hand!! Detta var ju inte alls bra. Steg sakta upp från sängen, drog på mig lite kläder och Telefonen ringde lite senare, det var mamma;

    -Det låter inte som om du mår riktigt bra.. Din röst är lite hes.

    -Ja, det har jag också märkt, men det är skapligt bra annars.

    -Vad bra, skulle bara se att allt var okej.

    -Ja, det är bra. Lugn dag idag. Hör av mig senare i helgen.

    -Bra. Vi hörs

    -Japp, ha det. Hejs!

Ungefär så tror jag det lät. Var inte så jättevaken då heller, trots att jag hade kläderna på mig och satt och drack lite te med honung -måste ju se till att vakna på riktigt! Koffein är bra ibland, och om inte i kaffe, så te.

    Under det stora hela har inget speciellt annat hänt idag. Lyckades få igång en diskussion med mästaren i min klan på "Bitefight" för en gångs skull. Det var intressant.

    Kom 19 minuter försent till tvättstugan ikväll, men som tur var hade ingen tagit min tvättid -ibland har man tur! När jag väl delat in tvätten i olika kategorier (mörkt och vitt) och pytsat in den i tvättmaskinerna, började jag gå bort mot trappan. 37 minuter kvar tills tvätten skulle tas ur maskinerna och upp på tork. Lustigt nog stötte jag ihop med M i trappan. Hon kom gående tillsammans med två av mina klasskamrater; H & M -haha, nepp.. inte affären, detta är ett annat H och ett annat M. Tydligen skulle dem skriva hyreskontrakt ikväll och M1 (-blir komplicerat med 2 M, så M1 är min arbetskamrat medan M är min klasskamrat) bjöd med mig för att hjälpa till och skriva. Men hur som helst fick inte alla vi 4 plats inne på kontoret samtidigt (-det är ett mkt litet kontor!).

    När kontrakten var skrivna försvann H & M, så då blev jag och M (-tidigare M1) kvar med lite hyresavi:er som skulle justeras lite och lämnas ut i brevlådorna. Det arbetet tog ca 1 timme och 10 minuter. Inte illa för mig att slå 2 flugor i 1 smäll för en gångs skull. Nu hade jag ju både tvättat och arbetat ikväll. Duktigt Tina! ^^

Nu hade jag tänkt avsluta skrivandet för idag, så att inte "idag" hinner bli "igår" och "imorgon" förvandlas till "idag". Svårt att hänga med? Haha, detsamma här faktiskt! ^^ Men nu säger jag godnatt till er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards