Direktlänk till inlägg 13 december 2008

och det betyder??

Av Shale - 13 december 2008 23:28

Hej igen!!! ^^

Nu kan man äntligen säga att det lackar mot jul. Men är verkligen "lacka" ett bra ordval? Jag lackar på när det går utför på tentor! Men nu lackar det mot jul! -Någon som kan förklara det för mig, varför ett ord kan ha så skillda betydelser i olika sammanhang? Men å andra sidan finns det ju fler ord som också de har olika betydelser i olika sammanhang. T.ex Tina! Det är ju både ett namn och en sak man kan göra med djupfryst mat. Andra ord som även de har olika betydelser är t.ex Björn, Sten, Linda och Knut. Om man är ute i skogen kan man stöta på en björn och när man väl försöker springa därifrån snavar man på en sten. Självklart stukar man vristen. När man väl kommer hem får man linda om vristen med bandage. Bandageringen avslutas med en knut! (asgarv) Ibland har jag mina ljusa stunder. XD

    Nej, men jag tycker det är kul att mixtra lite med ord och se om man får fram något kul i slutändan. På nyårsafton för något år sedan satt jag och en kompis (D) hemma i köket hos en (för oss) gemensam kompis. Vi var lite uttråkade då resten av vårt kompisgäng satt inne i vardagsrummet och tittade på en (enligt oss) tråkig film. Det var sent, men klockan hade inte hunnit slå 00 ännu. Jag och D satt mittemot varandra och sköt ett saltkar fram och tillbaka mellan oss, samtidigt som vi flummade lite. Vi pratade först om hårgelé, vax och spray men halkade plötsligt och lustigt in på samtalsämnet "Salt" och då slog det mig som en blixt från bar himmel. "SPRAYSALT"!!! Det borde inte finnas någonting sånt ännu, så jag ska bli uppfinnare till spraysaltet! D tittade lite konstigt på mig först, men sedan jag förklarat alla fördelar med det tyckte hon att det var en bra idé.

    "But this was a time long ago, I doubt anyone would know" (-för att citera en mening från musikalen Sweeny Todd -i vilken ursnygge Johnny Depp spelar huvudrollen!!!) Men i vilket fall som, så har inte spraysaltet kommit längre fram än en planerad produkt nedklottrad på en post-it-lapp någonstans i en skrivbordslåda hemma i Småland. Osis liksom.. ;P

Nu säger jag däremot godnatt, då jag tycker att jag skrivit av mig tillräckligt idag! Nu blir det julmusik för hela slanten! Kram hej!! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards