Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Gott Och Blandat

Av Shale - 18 december 2008 23:03

Hellå :)

Detta första lilla ord är en korsning av engelskans "Hello" och svenskans "Hallå". Tänkte att jag skulle hitta på nåt nytt och detta var som blev. Ber om ursäkt för att gramatiken låter lite lustig, men mina fingrar är nu endast halft i liv. Vems fel det är?? Förmodligen mitt eget.. då jag nu ikväll äntligen bestämde mig för att kånka ner den där lånemadrassen som jag lånade för ca en månad sen. Den var otympligare än vad jag först trodde att den skulle vara. Illa. Fingrarna tyckte inte att det var så populärt, då de på ena handen krampaktigt höll tag om madrassen, medan den andra handens fingrar skakigt försökte vrida om nyckeln i låset så att dörren till grannhuset skulle öppnas och jag kunde bära ner madrassen i källarn där den egentligen ska bo. Success at last! XD En vis tanke; varje strid skördar sina offer (-och i detta fall var det mina fingrar) XD

    Först när jag satte mig ner att skriva lite på det här inlägget flög en tanke genom mitt huvud; vad sent jag skriver. Men egentligen är det ju inte senare än de gånger då jag verkligen skrivit sent -dvs runt 00-snåret.

    Men vad har jag för kul saker att berätta om idag då? Jo, gott folk..! *pockar på uppmärksamhet* ..Idag har jag den glada nyheten att berätta att det är Torsdag! X'D Hehe, kanske ingen god idé att skriva det? Nejmän, egentligen är det jätteskönt att det är torsdag.. och desto bättre är att det är fredag imorgon!! Detta innebär -lyssna och häpna- att eleverna får åka hem på jullov (-eller som det så fint heter; studier på egen hand). Detta är ett faktum som man som student vet om -men hellst låter bli att nämna eftersom det finns så mkt annat roligt att syssla med under denna längre period som man inte behöver sitta i lektionsbänkarna.

    Det andra faktum som gör denna fredag så speciell (det finns bara en speciell fredag året 2008) är att mor min fyller år imorgon. Grattis, Grattis ca 1 timme i förskott!! ^^ Det blir till att hitta ett bra sätt att fira födelsedagen på.. men mer om det skriver jag inte här och inte nu. Det 3:e skälet till att det är toppen över att det är fredag imorgon är att då kommer mamma och pappa ner hit. Lyxigt värre att få träffa dem utan att ha småsyskonen i närheten samtidigt. -Jag har ingenting emot småsyskon, för jag älskar mina!! -Men det är så skönt att kunna prata med sina föräldrar utan att någon annan kommer och stör.

    Nu gör vi en störtdykning tillbaka till i förmiddags. Föreläsningen vi hade i skolan idag var häpnadsväckande underhållande. Den handlade om barns sätt att se på lekplatser och deras upfinningsrikedom vad gäller att hitta på nya lekar, bygga kojor m.m Fotografierna var jättemysiga. Ett litet gäng förskoleelever som sitter på marken i en geggapöl och leker med plastleksaker.. Visst, kan ju förstå att det säkert är många föräldrars mardröm att få hem en unge som är geggig från topp till tå. Men de var så lyckliga på det där fotografiet..! Jag vill också ha barn någon gång i framtiden! Det var en tanke som slog mig efter att ha suttit på den där föreläsningen och lyssnat.

Men nu ska jag sluta skriva, så ha det bäst ni som läser (och kanske även följer!) den här bloggen! Pussar och kramar Tina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shale - 15 juni 2009 15:00

Hej :) Lunchrast. Sitter vid ett svart bord med tillhörande bänk bakom glasskiosken. Måndag.. Det känns inte som det. Det är lugnt, tyst.. tystnaden bryts bara ibland av något glatt tjoande barn och fåglarnas kvittrande.     Solen värmer min rygg och...

Av Shale - 13 april 2009 20:02

  Hej  Detta måste vara första gången på flera månader jag skriver. Inget vidare och att ta sig i kragen hjälper ju inte heller.. vad göra? :P I viket fall som helst har jag sadlat om helt nu. Studierna till landskapsingenjör nere i skåne var inget f...

Av Shale - 28 februari 2009 21:49

Shue!! ^^ Sista februari 2009 och tillbaks från De Döda känns det lite som just nu. Har inte skrivit nåt sedan 19:e januari har jag för mig. O.o Har bestämt mig för att inte skriva varje dag eftersom jag bara skulle glömma bort det eller helt enkelt...

Av Shale - 19 januari 2009 00:00

Hej, hej! Idag har det varit en sån där riktigt seg dag då man knappt orkat göra någonting.. det var 1 föreläsning som handlade om växtbäddar och hur de ska vara uppbyggda. Very good information indeed, men det största problemet var först och främst ...

Av Shale - 14 januari 2009 20:49

Hejsan!     Long time no written, but now I'm back!!! XD Haha, jag tänkte väl att det var dags att skriva lite igen nu när jag loggade in och såg att jag visst har lite besökare även när jag inte skriver.. Trodde jag aldrig.. =') Bäst att ja...

Presentation

Omröstning

vilken färg kan du jämföra dig med?
 röd
 orange
 gul
 grön
 blå
 indigo
 violett
 turkos
 svart
 vit
 grå
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards